Onze visie

''Team Haarverzorging wil de studenten een open leeromgeving bieden.

Waar structuur, veiligheid en werken naar zelfredzaamheid belangrijk is.

Waar het onderwijs inspeelt op de behoefte van élke student.

Daar staan we voor!''

Open leeromgeving

We creëren een open leeromgeving waarin er ruimte is voor élke student. We willen iedere doelgroep uit onze multiculturele samenleving bedienen en niemand uitsluiten. Er wordt levensecht geleerd in hybride vormen van onderwijs (de school meer naar het werk brengen). De student leert op een blended manier waarbij er een goede aansluiting is tussen leren op school, online en op het werk (leertrajecten in Canvas). De student krijgt een keuzemenu waarin hij/zij zelf keuzes kan maken bijvoorbeeld in de volgorde van de modules (werkproces en kerntaken). Op deze manier is hij steeds meer eigenaar van zijn eigen leerproces. De student heeft altijd inzicht in zijn eigen leerproces: de formatieve resultaten zijn zichtbaar in de digitale leeromgeving Canvas. We willen met deze open leeromgeving, waarin de studenten zelf keuzes kunnen maken, de intrinsieke motivatie van de student aanboren en helpen om open te staan voor (een leven lang) leren.

Structuur, veiligheid en zelfredzaamheid

We werken in kleine groepen waar veiligheid heerst en studenten steeds meer leren om zelfstandig te werken en zelfredzaam te zijn. De begeleiding gaat van meer naar minder, afhankelijk van de voortgang in de studie en wat de student nodig heeft. De student leert steeds meer zichzelf aan te sturen. We hanteren een goed gestructureerde onderwijsopbouw met actieve, coöperatieve werkvormen: het einddoel is in zicht en daar werken we duidelijk en stapsgewijs naar toe. Dat betekent structuur en eenheid in werken zoals een zelfde fasering in al onze lessen.

Onderwijs dat inspeelt op de behoefte

We bieden gepersonaliseerd onderwijs waarbij onderwijs én begeleiding samen het beste uit iedere student haalt. Er is een maatwerkstructuur waarin we weten wat elke student nodig heeft. Daarom vinden we het aangaan van een relatie met de student steeds belangrijker. We willen ons inleven, denken in oplossingen en een goede zorgstructuur creëren waar er ruimte is voor de brede vorming van de student. De student voelt zich gehoord en gezien en is zich bewust van wat kan en niet kan, en wat er nodig is. We willen de student helpen om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor het leerproces door zelf ook aan te geven wat hij/zij nodig heeft, zelf keuzes te maken en zichzelf aan te sturen. Zo kan de student zichzelf persoonlijk en professioneel op zijn eigen manier ontwikkelen (eigen niveau, tijd en vorm).